16 kwietnia  udaliśmy się na  trzydniową wycieczkę  szkolną. Naszym celem byłniemiecki obóz Auschwitz –Birkenau,  dawna stolica Polski, czyli Kraków, a także Sanktuarium na Jasnej Górze. Podróż trwała kilka godzin, pierwszym punktem zwiedzania był Oświęcim, w którym znajdował się niemiecki zespół obozów koncentracyjnych i obozów zagłady. Będąc na miejscu poznaliśmy przerażającą historię tego miejsca i uświadomiliśmy prawdziwość słów Georga Santayana: „ Kto nie pamięta historii skazany jest na jej ponowne przeżycie”. Około godziny 20 byliśmy już zakwaterowani w jednym z krakowskich hoteli i wybraliśmy się na wspólny spacer po Starym Rynku. Następnego dnia wstaliśmy bardzo wcześnie,  ponieważ o godzinie 9 .00 mieliśmy zaplanowane zwiedzanie miasta wraz z przewodnikiem. Zobaczyliśmy Wawel, spotkaliśmy legendarnego smoka , byliśmy w sukiennicach, w kościele Mariackim i w  wielu ciekawych miejscach ,które skrywa przepiękny Kraków. Po południu przeszliśmy szlakiem turystycznym po podziemiach Rynku Głównego, który skrywa interesujace opowieści o historii miasta. Udało nam się także podziwiać Kraków nocą i wszyscy jesteśmy zgodni: Naszą nową miłością do której ciągle będziemy wracać jest Kraków. W środę rano wyruszyliśmy  na Jasną Górę –do Sanktuarium Polaków, miejsca modlitwy i wielu narodowych pamiątek.

Niestety, musieliśmy wrócić do rzeczywistości i zmierzyć się  z wyzwaniami dnia codziennego…Ale wycieczka zmotywowała nas do poznawania nowych miejsc, odkrywania historii i poszukiwania naszej narodowej tożsamości.